Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


poniedziałek, 25 listopada 2013

Pierniczkowo, miodowo i pachnąco :)



Tak się składa, że dzisiaj spadł u nas pierwszy śnieg tej jesieni,
a więc z tematem i zdjęciami białego puszku wstrzeliłam się idealnie ;)

***

Rok temu podawałam przepis na świetne pierniczki.
Znajdziecie go TU :)
Zrobię je również w tym roku, bo wyszły pyszne !


Mają one jednak jeden mankament - a mianowicie - trzeba czekać dość długo, 
aż ciasto zgęstnieje w lodówce.
Tym razem potrzebowałam czegoś ekspresowego i znalazłam...


Oto przepis (lekko przeze mnie zmodyfikowany):
- 2 szklanki mąki pszennej (tortowej)
- 1 jajko
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 2 łyżki miodu
- 3 łyżeczki przyprawy korzennej
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 25g świeżych drożdży
- 40g miękkiego masła

Mąkę wymieszać z cukrem pudrem, sodą i przyprawą do piernika. 
Miód podgrzać z masłem do rozpuszczenia, a po chwili dodać drożdże.
Całość wymieszać i poczekać aż drożdże podrosną.
Do suchych składników dodać płynne oraz jajko. 

Wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. 
Rozwałkować (w razie potrzeby podsypać odrobiną mąki) na ulubioną grubość (grubsze są bardziej miękkie), wycinać foremkami dowolne kształty. 

Pierniczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarować rozmąconym jajkiem, 
piec około 10 minut (lepiej nie piec zbyt długo, bo twardnieją) w piekarniku nagrzanym do 180°C.


 Po ostudzeniu dekorujemy cukrem pudrem lub lukrem :) 
Do kawki idealne !

Jeśli chcecie je przechować na później - zamknijcie je w szczelnym pojemniku 
i trzymajcie w chłodnym oraz suchym miejscu:)


Smacznego !


8 komentarzy:

  1. Mmmm, wyglądają pysznie :)))~
    Fajnie tu u Ciebie, zostaję na dłużej.
    Pozdrawiam,
    Inka

    OdpowiedzUsuń
  2. Do złapania pysznego zapachu w nowym "M" IDEALNE!!!!
    Dziękuję Kochana za ten błyskawiczny przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak smakowicie ! Akurat na moje candy, na które serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, pierniczki- uwielbiam! Powiem szczerze, że dla mnie w Święta może nie być choinki, ale pierniczki muszą być obowiązkowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja uwielbiam zapach pierników,coś cudownego dla nosa i dla ducha też...mniej dla ciała :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierniczki zachwycajace! I na pewno pyszne, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...