Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


czwartek, 7 lutego 2013

Tłustoczwartkowe racuchy :)


Nie tylko pączki i faworki, ale też ciasta, ciasteczka, drożdżówki i właśnie racuchy świetnie nadają się na świętowanie dzisiejszego dnia :)



 Robi się je szybko i prosto, a smakują wyśmienicie.
Ciasto robię podobnie jak na naleśniki, ale musi być znacznie gęstsze.


Potrzebujemy:
3 jajka
400 ml mleka 2%
100 ml wody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżka oleju
1 łyżeczka cynamonu
1/3 szklanki drobnego cukru
2 szklanki mąki tortowej (około, bo gdy ciasto jest za rzadkie, to jeszcze dosypuję)

Mieszamy dokładnie wszystkie składniki trzepaczką do ubijania, tak by nie pozostały żadne grudki.

Obieramy 4 średnie jabłuszka (kwaśne i twarde) i kroimy w kosteczkę. Dodajemy do ciasta i mieszamy delikatnie łyżką.

Następnie rozgrzewamy olej na patelni i nalewką nakładamy placuszki.
Smażymy z obu stron na złoty kolor :)


Podajemy posypane cukrem pudrem, z kleksem śmietany lub jogurtu.

Smacznego !




18 komentarzy:

  1. mniam, mniam, wyglądają smakowicie:)idealne na dziś:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. u nas takie racuchy często goszczą na talerzach, bo u mnie w domu same racuchy- łasuchy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. racuchy uwielbia moja córka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak smacznie ,jeśli jeszcze zjem choć kawałek czegokolwiek słodkiego pęknę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. smacznie wyglądają :):):) Ja jestem objedzona pączkami...

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam racuchy! Dziś zjadłam 4 pączki i mam takie wyrzuty sumienia, że aż się boje patrzeć na Twoje zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam zrobić pączki- nie, bo cała kuchenka upierniczy się w tłuszczu
    Miałam zrobić faworki- oj nie, bo olej się pieni
    Miałam w końcu zrobić pączki pieczone- no nie, bo nie smakują tak dobrze jak normalne.
    Wkurzyłam się w końcu, przy tak słabej motywacji zewnętrznej i nic nie zrobiłam:(
    A szkoda, że nie zajrzałam wcześniej,bo racuszki wyglądają akuratnie:)
    Buziam mocno

    PS W dodatku od zjedzonych wczoraj pączków dostałam alergii:( Świat cały na nie:(

    OdpowiedzUsuń
  8. mmmmm - pycha, uwielbiam takie słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale mi smaka narobiłaś na te racuchy :D wyglądają smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam racuchy ale po tłustym czwartku nie mogę patrzeć na słodkie ;P hihi
    Za tydzień chętnie się skuszę ;)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Apetyczne, spróbuję w najbliższym czasie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie smakołyki mogłabym jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. niestety nie miałam mozliwosci zadnego przekasic i aż mnie skreca gdy przegladam blogi na ktorych krolują tłustoczwartkowe wypieki:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ smakowicie wyglądają! W dodatku tak pięknie podane.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pychota:) Zaraz się wproszę:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja tu w Tajlandii nie mam jabłek za bardzo ale dodaję mango, anansa i miąższ z kokosa :) w takiej wersji też są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...